Squatteři opět opruzují.

Září 14, 2009
by R.O.

milada„Squatting není problém, ale řešení“, tak s tímhle heslem nám vyrazila pražská zlatá mládež opět do ulic. Proč zlatá? Inu stačí se podívat na záběry a zavzpomínat, kdo z toho prostředí vzešel. Určité se nejedná jen o ukňučenou Kačku Jacques. Nového pokusu se například zúčastnil i zeleňoučký rebel a frajírek Stropnický, pro kterého i vzhledem k rodičům určitě není problém si zajisti předražený byt v centru Prahy. To by bylo zřejmě málo revoluční, a tak se sebere pod vidinou nějakých těch drobňáků pár narkomanů, s výhledem na dobrodružství se přidá několik zmatených adolescentů a jde se s písní na rtech dělat revoluce.

Když už tito anarcho-komunisté chtějí bydlet alternativně, mají si pořídit rozpadlý statek někde na venkově. Při troše snahy by se našel jistě uvědomělý mecenáš či nadace, co neví, jak nejneúčelněji vyhodit oknem dotace z EU. To ani nezmiňuji pro tyhle jistě nepřijatelnou variantu, tedy si na něj vydělat poctivou prací. Jenže práce této „komunitě“ nejspíše smrdí a zde je zakopaný pes. Takovýto statek by se musel neustále udržovat a opravovat. To je jednodušší obsadit opuštěný dům a po jeho totální devastaci jít dál.

Jak to vypadalo ve vyklizeném squattu Milada škoda mluvit. Za takový nepořádek by se styděl i mnohý bezdomovec. Zabraný dům v centru má i další výhodu. Na zde pořádané feťácké dýchánky, tedy pardon, vlastně alternativní kulturní akce, se může jednoduše sjíždět verbež z celé Prahy. Že by mohli mít lidé v okolí problém se nepřipouští. Jejich smůla , když nechápou ty výhody alternativního a multikulturního života a navíc stejně jsou to určitě nenávistní neo-něco. Stížnost studentů obývajících v případě squattu Milada nedaleké koleje mluví sama za sebe. Zde se nejedná o žádné zatrpklé důchodce, nýbrž o lidi, co se jistě také rádi baví, ale i pro ně toho bylo zřejmě již přespříliš.

Policie tentokrát zavčas a vcelku razantně zasáhla, po dlouhé době ji lze konečně pochválit. Nic nesmí být zadarmo, lidé si takto získaného totiž pak vůbec neváží. Výstavba levných (třeba i státem dotačně podporovaná) sociálních a rozjezdových bytů pro mladé rodiny s dětmi je ovšem něco jiného. Bohužel, zde se raději dají peníze na nepřizpůsobivé.

31 odpovědí zanechat jeden →
  1. Září 18, 2009
    Hermann permalink

    kralsumavy-Nezlob se na mně,ale ten barák na těch fotkách nevykazuje známky,že by se o něj někdo staral,zametat listí a vytírat schody,to umí každej,úklid není údržba budovy…ta fasáda s těma štukama ,co na římsách roste už tráva pude za chvíli nenávratně do háje a to sem neviděl střechu!
    nesouhlasím s názorem,že má kdokoliv právo uzurpovat státnímajetek,nebo takový,který patří soukromé společnosti…pokud seš „pirát“,jak říkáš,tak musíš akceptovat,že napadený využije zase svého práva zakotveného v zákoně,co se týká soukromého majetku a represivní složky vás odsud vypláchnou…jen tak mimo soutěž,proč mají ti hoši na té fotce v rukou hole,ti takové domy také jistě neobsazují se souhlasem majitele…

  2. Září 17, 2009

    Hermann – založit squat pro mě znamená toto –
    http://syndikat-z.org/hmo-haus-in-neapel-besetzt/#more-4546

    No, v současné době bydlím za údržbu a rekonstrukci baráku. Stíhám k tomu chodit prezenčně do školy a dělat práci na částečný úvazek. Ale je fakt, že v naší zemi ke squatingu tíhne typ lidí, jehož hodnoty opravdu nesdílím.

    Obsadit dům znamená vzít něco, co mi nepatří. Jsem pirát. Když naši předkové obsazovali českou kotlinu, také jim nepatřila. Je to regulérní krádež, na kterou má mladý člověk svaté právo, protože každá rodina, rod, národ, občina, komunita, společnost potřebuje životní prostor.

    Že squatersví je nepřátelské vlasti je nesmysl a navíc nepravda. Správný je spíše opak. Je-li squaterství zaměřeno na zlepšování sociálního postavení mládeže, tedy základního pilíře národa, působí „národně“ v nejlepším slova smyslu. Obsazovat (krást) domy patřící státu a nadnárodním korporacím je nejlepší službou vlasti.

    A pokud říkám squaterství, mám na mysli obsazování baráků za účelem získání životního a kulturního prostoru, nikoliv za účelem vytváření drogových doupat.

  3. Září 17, 2009
    Hermann permalink

    Ivan Hrozný,Král Šumavy:
    Dobrá tedy,co to podle vás znamená „založit squatt“?
    Moc tomu nerozumím-to jako že namísto nájmu,který bych za oběkt platil,se domluvím s majitelem,že budu platit protislužbou,tedy údržbou oběktu?
    Cítíte se tedy natolik řemeslně zručnými,že byste dokázali provádět okolo domu všecky potřebné rekonstrukce,aniž by majitel musel volat řemeslníky,které by platil ze své vlastní kapsy?
    Co jsem se zatím potkal s jedinci,kteří mají sklony k takovémuto způsobu života,tak takovým bych(bez urážky samozřejmě)nesvěřil do údržby ani psí boudu,natož zděnou stavbu!
    Lituji,neznám jedinýho řemeslníka,kterej by žil ve squattu,stejně jako neznám jediného squattera,kterej by byl ten typ,jenž je stavu dát cihlu na cihlu,nebo spravit střechu…
    Král Šumavy-myslíš že bys měl při studiu čas ještě lítat okolo baráku?Zapomeň…

  4. Září 17, 2009

    A co dceruska pi Haliny Pawlovske, ta jeste rebeluje nebo uz je to konvencni zlata mladeznice? )

  5. Září 16, 2009
    R.O. permalink

    politicky korektní :-))))))) prohrávám 0 : 1

  6. Září 16, 2009

    ivan hrozny: Nemám žádnou zkušenost s tímto stylem existence, pokud vím, tak ve městě kde žiju se nevyskytuje. Přišlo mi ale, že autor používá slova feťácké dýchánky v souvislosti s konkrétním případem Milady, možná akcí podobného stylu. Jinak jsem rád, že mezi nás zavítal i slušný squater (nebo jejich obhájce). Na televizi se nekoukám už několik let, takže nemám k dispozici moc výplachových informací. Předpokládám, že tedy patříte k oné slušnější části těchto lidí, kteří obsazený (pardon legálně získaný) majetek zušlechtují a udržují v dobrém stavu. Že máte úctu k soukromému majetku ostatních lidí, takže jim nesprejujete po zdech (nemyslím místa, která jsou volně k dispozici). Se sousedy vycházíte dobře. Takže sláva.

  7. Září 16, 2009
    ivan hrozny permalink

    Z vašich nechutně politicky korektních názorů je mi opravdu zle. Takovéto demagogické žvásty v duchu deníku Blesk a TV Nova skutečně nemusím. A jenom by mě zajímalo, na kolika squatterských alternativních kulturních akcích autor článku byl, že si je tak jistý tím, že jde pouze o feťácké dýchánky. Onen názor squatter = feťák, jenom dokazuje neschopnost vlastního uvažuvání, neschopnost vytvořit si vlastní názor – nezávislý na tom, co do vás dennodenně cpou tuzemská mainstreamová média.

  8. Září 15, 2009

    Komentar k zadrzaniu Pavla Eichlera si mozete precitat TU.

    Tiez si myslim, ze server ANTIFA.CZ je minimalne v kontakte s BIS.

  9. Září 14, 2009
    vincent vega permalink

    to all :
    myslím si,že se tady sešlo pár lidí s docela dobrým rozhledem,třeba král šumavy byl dobrej,jeho články jsem rád četl,i když nepsal vulgárně,tak bylo dobře čitelné,kde by si rád zanadával…:-)

    mám dotaz,líbí se mi články od Jana Zemana,blogera z idnes,sice už dlouho nic nepřidal ale i tak je co číst,např.jeho rozbor 9/11 nebo dokumentu Zeitgeist,chtěl bych znát váš názor na jeho osobu,dík…

    jeho blog : http://www.janzeman.blog.idnes.cz/

  10. Září 14, 2009
    R.O. permalink

    Kdyby jen na idnes, ale i v sobotním Právu byl stránkový rozhovor s Kalouskem. Tak protěžovanou stranu nepamatuji. To samozřejmě budí značnou nedůvěru. Obavu kdo tím co sleduje?

  11. Září 14, 2009

    Aleš – doře, chyba je v systému, ale kdybych chtěl jít třeba studovat do Prahy, tak nedostanu kolej a byt neutáhnu. Co potom jiného než se domluvit s více lidmi a založit squat? Dojíždět nějakejch 30 – 50 km na prezenční studium prostě nelze. Chyba je v systému, ale ten se nezmění.
    U těchhle zlatomládežníků to je něco jiného – póza.

  12. Září 14, 2009
    vincent vega permalink

    to R.O. : zrovna dneska ráno se mi po delší době dostal do ruky idnes,po deseti minutách čtení mě přešla chuť na kafe a místo obvyklejch dvou cigaret jsem vyhulil čtyři…
    ale nejvíc mě vytočila propagace TOP 09,ti ztroskotanci tam měli celou jednu stránku,že je tlačí do medií chápu,že to je (asi)záloha ODS mi je jasný ale oni nejsou parlamentní strana,tak jak vůbec můžou(jako strana)o něčem někde jednat nebo něco řešit,to nechápu…

  13. Září 14, 2009
    R.O. permalink

    jo nejspis. Ty veci co se tam objevuji, proste bezni lidi nemohou shromazdit.
    Jen jeste spousta jedincu z tohoto okruhu zjistila, ze se tim da i dobre uzivit.

  14. Září 14, 2009
    Aleš permalink

    Skutečná antifa nemá podle mě s webem antifa.cz nic společného. Ten web je podle mě čistě dílem tajné policie (nebo nějakých jejich externích spolupracovníků) aby zde zveřejněné fotky mohli používat jako nezávislé důkazy.
    Důkazů je plno – fotky se zabavených PC, spolupráce s médii, …

  15. Září 14, 2009
    R.O. permalink

    na prosystémové idnes z něj mají ještě hrdinu: http://zpravy.idnes.cz/policie-reportera-idnes-cz-stihat-nebude-jeho-zadrzeni-proveri-pvy-/domaci.asp?c=A090914_152245_domaci_cen
    Ostatně, že antifa a spol. jsou se systémem propojení až moc je jasné každému. Řízená opozice, užiteční blbci, udavači atd.

  16. Září 14, 2009
    Aleš permalink

    kralsumavy : No tak tady nemůžu souhlasit. Squating není řešení. Řešením je změna systému tak, aby si mohli i mladí lidé dovolit bydlení na úrovni.

    Squating mi připadá jako rezignace a otupění při tom když s vámi někdo (systém) zametá.

  17. Září 14, 2009
    Aleš permalink

    Eichlerovi to prošlo naprosto neuvěřitelně. On tam nebyl jako novinář, on tam byl jako squater co obsadil dům a neuposlechl příkazů policie. Ale připosranost vedení PČR že by snad o nich mohl něco zlého napsat způsobila že ho pustili.

  18. Září 14, 2009
    vincent vega permalink

    a taky se tam samozřejmě přisral náš „pravdomluvnej“ pisálek pavlíček eichlerů,ochránce menšin a utlačovanejch,magor…

  19. Září 14, 2009

    Na druhou stranu – s heslem, že
    „Squatting není problém, ale řešení“, souhlasím. Dnes je naprosto nemožné pro mladého člověka si koupit obývací prostory. Podnájem studující neutáhne. A sám jsem také nepřizpůsobivý: http://bratrstvi.net/2009/09/04/neprizpusobivost/

  20. Září 14, 2009

    Tahle banda narkomanů ideje a obraz squattingu dokonale zničila. Já bych neměl problém bydlet ve squatu (vlastně bych docela chtěl), ale jedině v době, kdy byl ještě squatting apolitický (90. léta). Dnes se squat stal synonymem pro feťácké doupě.

    Pokud obsadí/koupí/domluví s majitelem dům skupina idealistů, která jej zušlechťuje, zútulňuje a udržuje – a neznečišťuje okolí, nemám s tím problém. Ale tohle je svinstvo. Účast debilů ze Strany zelených v čele se Stropnickým revoluci-na-státní-náklady jen podtrhla.

Napsat komentář

Poznámka: V komentářích můžete využívat základních tagů XHTML. Vaše emailová adresa nebude nikde publikována.

Subscribe to this comment feed via RSS